2019-2020 EĞTİM ÖĞRETİM YILI 6. SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım TESTİ

  • 1)
     Verilen şekilde kaç numaralı buton karakterimizi çoğaltmamızı (kopyalama) sağlar?

    A) 1
    B) 2
    C) 3
    D) 4
  • 2)
     Verilen şekilde kaç numaralı buton karakterimizin ebatını küçültmeyi sağlar?

    A) 1
    B) 2
    C) 3
    D) 4
  • 3)
     Verilen şekilde kaç numaralı buton yeni bir karakter çizmemizi sağlar?

    A) 1
    B) 2
    C) 3
    D) 4
  • 4)
     Verilen şekilde kaç numaralı buton scratch'ın içerisinde bulunan karakterlerden içeri almamızı sağlar?

    A) 1
    B) 2
    C) 3
    D) 4
  • 5)
     Verilen şekilde kaç numaralı buton bilgisayarımızda kayıtlı olan karakteri içeri almamızı sağlar?

    A) 1
    B) 2
    C) 3
    D) 4
  • 6) Scratchta yaptığımız oyunu kaydetmek için aşağıdaki adımlardan hangisini izleriz?
    A) Dosya - Aç
    B) Dosya - Kaydet
    C) Düzenle - Aç
    D) Düzenle - Kaydet
  • 7)

    Verilen kod blogu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?
    A) Sürekli karakteri sonraki kılığa geçirip 30 saniye bekler.
    B) Sürekli karakteri sonraki kılığa geçirip 3 saniye bekler
    C) Sürekli olarak karakteri sonraki kılığa geçirip 1 saniye bekler.
    D) Sürekli olarak karakteri sonraki kılığa geçirip 0.3 saniye bekler.
  • 8)

    Verilen kod blogu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?
    A) Sürekli olarak Fish1 karakterini 1'er adım atarak takip eder..
    B) Fish1 bir karakteri sadece 1 kez 1 adım ileri gider.
    C) Sürekli Fish1 karakteri 10 adım gider
    D) Fish1 karakteri sürekli olduğu yerde kalır.
  • 9)

    Verilen kod blogu çalıştırıldığında aşağıdakilerden hangisini yapar?
    A) Karakterin üzerine tıklanınca karakterin rengi 360 kez değişir.
    B) Karakterin üzerine tıklanınca karakterin büyüklüğü 360 pixel büyür.
    C) Yeşil bayrağa tıklanınca karakterin rengi 360 kez değişir.
    D) Yeşil bayrağa tıklanınca karakterin büyüklüğü 360 pixel büyür. 
  • 10) Aşağıdakilerden hangisi karakteri sadece x yönünde 10 adım ileri (sağa) götürür?



  • 11) Aşağıdakilerden hangisi karakteri sadece y yönünde 10 adım geri (aşağı) götürür?



  • 12)

    Verilen şekilde klavyeden e tuşuna basıldığında yarasa numaralı bölgelerden hangisine uçar?
    A) 1
    B) 2
    C) 3
    D) 4
  • 13) Scratchta karaterimizin her türlü hareket kodlarını sağlayan menü parçası hangisidir?
    A) Kontrol
    B) Görünüm
    C) Ses
    D) Hareket
  • 14) Scratchta karakterin sonraki kılığa geçmesini sağlayan, karakterin büyüklüğünü, rengini ayarlayan ve değiştiren kod blokları hangi menü altındadır?
    A) Kontrol
    B) Görünüm
    C) Ses
    D) Hareket
  • 15) Scratchta ses ekleme, ses çalma ve ses ile ilgili bloklar hangi menü altıdadır?
    A) Kontrol
    B) Görünüm
    C) Ses
    D) Hareket
Yorum Yap
Gönder