2019-2020 EĞTİM ÖĞRETİM YILI 5. SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım TESTİ

  • 1) Aşağıdaki verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşması için hangi kod bloğunu kullanmalıyız?

  • 2) Aşağıda verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşmasını istemekteyiz. Şeklin yanında gerekli kod bloğunun bir bölümü yazılmıştır.
    Üzeri siyahla çizilmiş kodların yerine sırasıyla hangisi gelmelidir?


  • 3) Aşağıda verilen şekilde zombinin çiçeğe gidebilmesi için hangi kodu kullanmamız gerekmektedir?

  • 4) Aşağıda verilen şekilde zombinin çiçeğe en kısa yoldan ulaşabilmesi için gerekli kod bloğu yan tarafta verilmiştir. Ancak tekrarla komutunun kaç kez tekrarlaması gerektiğini sizin bulmanız gerekmektedir.
    Buna göre şekilden yola çıkara tekrarla içerisindeki soru işareti olan yerlere sırasıyla hangisi gelmelidir?


    A) 3 -- 4
    B) 4 -- 5
    C) 6 -- 7
    D) 7 -- 8
  • 5) Aşağıdaki şekilde zombinin gün çiçeğine ulaşabilmesi için gerekli olan kod hangisidir?

  • 6) Aşağıda verilen eş kenar üçgenin çizilmesi için gerekli kod verilmiş ancak kaç kez tekrarlanacağını vermemiştir. Buna göre soru işareti olan yere kaç gelmelidir ki zombi üçgenin etrafını çizebilsin?

    A) 1
    B) 2
    C) 3
    D) 4
  • 7) Aşağıda verilen kodları açıklamalarıyla eşleştiriniz.

    (....) Verilen değer kadar içerisine gelen kodu tekrarlar.
    (....) Karakteri 100 piksel ileri taşır.
    (....) Karakterin verilen derece kadar sağa dönmesini sağlar.
    (....) Fonksiyon kodudur.
    (....) Programın çalışma kodudur. İlk bu kod ile başlar.
    (....) Özellikle ekrana bir şekil çizilirken şeklin rengini ayarlamamıza sağlar.
    (....) Karakterin ileriye istenilen değer kadar atlamasını sağlar.
  • 8) Aşağıda verilen kare biçimindeki şeklin dış hatlarını çize bilmek için hangi kodu kullnamamız gerekmektedir?

  • 9) Aşağıdaki şekilde karakterin bir gözü çizebilmesi için gerekli kod bloğu verilmiş ve tekarla komutu boş bırakılmıştır. Buna göre tekrarla komutu içerisine kaç gelmelidir?
    Not: Göz tam bir çemberdir.


    A) 90
    B) 180
    C) 270
    D) 360
  • 10) Aşağıda verilen şekilde arının iki nektarı da alabilmesi için gerekli olan kod bloğu hangisidir?

  • 11) Aşağıdaki şekilde arının çiçekteki nektarı alabilmesi için gerekli kod bloğu yanda verilmiştir.
    Buna göre tekrarla komutu içerisine hangi kod gelmelidir?


  • 12) Aşağıdaki şekilde oyun başlamadan mor çiçekteki nektar sayısı bilinmemektedir. Oyun çalıştırıldığında çiçek ya 1 tane nektar almakta yada hiç nektar almamaktadır.
    Buna göre oyun başlatıldığında eğer çiçekte nektar varsa almasını yoksa hiçbir şey yapmamasını sağlayan kod bloğu hangisidir?


  • 13) Aşağıda verilen kod bloğu çalıştırıldığında hangisini yapar?

    A) Köpek kediye 25 piksel yaklaşıp merhaba der.
    B) Kedi köpeğe 25 piksel yaklaşıp merhaba der.
    C) Köpek kediden 25 piksel uzağa gidip merhaba der.
    D) Köpek merhaba der, kedi 25 piksel uzağa gider.
  • 14) Aşağıda verilen kod eşleştirmesinde, karakterin sol oka basılınca sola, sağ oka basılınca sağa, yukarı oka basılınca yukarı, aşağı oka basılınca aşağı gitmesi istenmektedir.
    Buna göre eşleştirmeleri yapınız.


  • 15) Aşağıda verilen şekilde penguen dinozora dokunduğunda hangisi olur?

    A) Dinozor 'Bana çarptın!' der.
    B) Penguen 'Bana çarptın!' der.
    C) Dinozor ve penguen ikisi beraber 'Bana çarptın!' der.
    D) Dinozor ve penguen hiçbir şey demez.
Yorum Yap
Gönder