2019-2020 EĞTİM ÖĞRETİM YILI 5. SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım TESTİ

  • 1)


  • 2)


  • 3)


  • 4) Yandaki kod bloğuna göre karakterimizin nasıl hareket edeceğini anlatınız.


  • 5) Yandaki kod bloğuna göre karakterimizin nasıl hareket edeceğini anlatınız.


  • 6)


  • 7)


  • 8) Aşağıda verilen çiçeklerin çevresine çit çizilecektir. Çitin uzun kenarı 200 piksel kısa kenarı 100 pikseldir. Bu çiti çizdirmek için gereken kod blokunu 4 satırı geçmeyecek şekilde aşağıya yazınız.
    Not: Aşağıda verilen tekrarla alttaki 4 kod blokunu 2 kez tekrarlatır.


    Tekrarla 2
    1.
    2.
    3.
    4.
  • 9) Aşağıda verilen karenin bir kenarı 200 pikseldir. Bu kareyi 4 kod blokunda tamamlamak için aşağıdaki boşlukları doldurunuz.

    1.Tekrarla .................
    2. ..............................
    3.................................
  • 10) Aşağıda verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için gereken kod blokunu tamamlayınız.

    1. Tekrarla 4
    2. ................
    3. Sağa dön .............. derece
    4. Tekrarla .............
    5. İlerle
  • 11) Code.org ekranında aşağıda verilen yazı hangi anlama gelmektedir?

    A) Kullanılan kod bloku toplam 3'tür.
    B) Kullanabileceğimiz toplam kod bloku 4 'tür.
    C) Kullanabileceğim toplam kod blokundan 1 tane fazla kod kullanmışız.
    D) Bir tane daha kod bloku kullanma hakkımız vardır.
  • 12) Verilen kod bloku çalıştırıldığında hangisini yapar?

    A) Karakter 90 derece sola dönüp 5 adım ilerler
    B) Karakter 90 derece sağa dönüp 5 adım ilerler
    C) Karakter 5 adım ilerleyip sola 90 derece döner
    D) Karakter 5 adım ilerleyip sağa 90 derece döner
  • 13) Aşağıda verilen şekilde zombinin çiçeğe ulaşabilmesi için gerekli alanları doldurunuz.

    1. İlerle
    2. .................
    3. İlerle
    4. .................
    5. İlerle
  • 14) Aşağıda verilen kod bloku çalıştırıldığında hangisini yapar? ( "draw square" kare çiz demektir.)

    A) Ekrana kenarı 100 piksel olan bir kare çizer
    B) Hiçbir şey yapmaz.
    C) Fonksiyonu çağırır ve ekrana bir daire çizdirir.
    D) Fonksiyon üzerinden ekrana 100 piksel uzunluğunda bir çizgi çizer
  • 15) Aşağıda verilen şekilde bir tane "draw a hexegon" ( Altıgen Çiz) fonksiyonu verilmiştir. Bu fonksiyonun çalıştırılabilmesi fonksiyonun yukarısında bulunan draw a hexegon blokunu hangisinin altına koymalıyız?

    A) İleriye 100 piksel atla
    B) Çalıştığı zaman
    C) Tekrarla
    D) Durduğu zaman
Yorum Yap
Gönder