...................... OKULU 2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 6. SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1. DÖNEM 1. SINAV KAĞIDI

AD-SOYAD:....................................... NO:........


sinavbak.com

  • 1) Scratchta yeni bir proje başlatmak için aşağıdaki adımlardan hangisini izleriz?
    A) Dosya -> Yeni
    B) Dosya -> Aç
    C) Düzenle -> Yeni
    D) Düzenle -> Aç
    Cevap: A
  • 2) Scratchta yaptığımız bir oyunu kaydetmek için aşağıdaki adımlardan hangisini izleriz?
    A) Dosya -> Aç
    B) Dosya -> Kaydet
    C) Düzenle -> Yeni
    D) Düzenle -> Kaydet
    Cevap: B
  • 3)
    Verilen şekilde yeşil bayrağın ve kırmızı butonun görevi sırası ile hangisinde doğru olarak verilmiştir?
    A) Oyunu başlatır -- Programı tamamen kapatır
    B) Tüm oyunu durdurur -- Kodları siler
    C) Oyunu başlatır -- Oyunu durdurur
    D) Programı kapatır -- Oyunu başlatır
    Cevap: C
  • 4) Aşağıda verilen şekilde numaralandırılmış butonları uygun olan açıklamaları ile eşleştiriniz.

    [...] Ekrana yeni bir karakter çizmemizi sağlar.
    [...] Ekrana kameradan bir karakter aktarmamızı sağlar
    [...] Ekrana kütüphaneden bir karakter aktarmamızı sağlar
    [...] Ekrana bilgisayardan bir karakter aktarmamızı sağlar

    Cevap: 2 -- 4 -- 3 -- 1
  • 5) Scratchta karakterimizin adım atmasını, dönmesini kısacası karakterin yapabileceği tüm hareketlerin bulunduğu menü aşağıdakilerden hangisidir?
    A) Görünüm
    B) Hareket
    C) Kontrol
    D) Olaylar
    Cevap: B
  • 6) Aşağıda verilen kod parçacıklarından hangisi karakteri sadece x yönünde on adım ileri götürür.



    Cevap: A
  • 7) Aşağıda verilen kod parçacıklarından hangisi karakteri sadece y yönünde on adım ileri götürür.



    Cevap: C
  • 8) Aşağıda verilen kod parçacıklarından hangisi klavyeden boşluk (space) tuşuna basıldığında karakterin "merhaba"demesini sağlar?



    Cevap: B
  • 9) Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi tıklandığında karakteri 15 derece sola döndürüp 10 adım geri hareket ettirir?



    Cevap: D
  • 10) Aşağıda verilen kod bloklarından hangisi tıklandığında karakterin büyüklüğünü ilk haline getirir?



    Cevap: B
Yorum Yap
Gönder