...................... OKULU 2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 7. SINIF Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 1. DÖNEM 2. SINAV KAĞIDI

AD-SOYAD:....................................... NO:........


sinavbak.com

  • 1)


    Cevap: C
  • 2)


    Cevap:
  • 3)


    Cevap:
  • 4)


    Cevap: C
  • 5)


    Cevap: A
  • 6)


    Cevap: D
  • 7) Çalışma sahnesinde karakterlerimiz hangi koordinat sisteminde hareket eder?
    A) Y,Z
    B) X,Z
    C) X,Y
    D)X.Z
    Cevap: C
  • 8)


    Cevap: C
  • 9)


    Cevap: A
  • 10)


    Cevap: A
  • 11) Scratchta bir değişken oluşturmak, silmek ve ya değişkeni kullanmak için hangi menüyü kullanırız?
    A) Görünüm
    B) Algılama
    C) Özel taşlar
    D) Veri
    Cevap: D
  • 12) Scratchta sayı tahmini yapmak isteyen Elmas eğer kullanıcının girdiği sayı yanıttan büyükse sayı büyük, küçükse girdiğiniz sayı küçük demesini istemektedir. Bunun için koşul komutunu kullanması gerekmektedir.
    Buna göre Elmas aşağıdaki menülerden hangisini kullanmalıdır?

    A) Görünüm
    B) Algılama
    C) Kontrol
    D) Veri
    Cevap: C
  • 13) Scratchta işlemler menüsünün altında bulunan aşağıdaki komut hangisini yapar?

    A) Verilen iki sayıyı toplar
    B) Verilen iki metni birleştirerek tek metin haline getirir
    C) Verilen iki sayıyı birbirinden çıkarır
    D) Verilen iki metnin birini diğerinden çıkarır
    Cevap: B
  • 14) Aşağıda scratchta oluşturulan bir kod bloğu verilmiştir. Bu kod bloğunun ne yaptığını aşağıya yazınız.






    Cevap: Tıklandığı zaman 1 ile 10 arasında rastgele bir sayı tutuluyor. Bilgisayar kullanıcıya 1 ile 10 arasına bir sayı girmesini söylüyor ve kullanıcının cevabı girmesini bekliyor. Eğer kullanıcının yanıtı tutulan sayıya eşit ise Tebrikler bildin yazacak.
  • 15) Aşağıda verilen şekildeki komutlar sırası ile hangisini yapar?

    A) Oyunu durdurur -- Oyunu Başlatır
    B) Oyunu başlatır -- Oyunu durdurur
    C) Yeni oyun açar -- Scratchı kapatır
    D) Scratchı kapatır -- Yeni oyun açar
    Cevap: B
Yorum Yap
Gönder